logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۰۷۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مادر شهیدان بسطامیان:

شهیدان آثاری بی‌نظیر در قلب تاریخ آفریدند

شهیدان-آثاری-بی‌نظیر-در-قلب-تاریخ-آفریدند-
مادر شهیدان بسطامیان گفت: شهادت لیاقت می‌خواهد و ایثار و از خودگذشتگی کار مردان خداست که عاشقانه دعوت رهبر را اجابت کردند، در میادین جنگ حضور داشتند و با امکانات کم آثاری بی‌نظیر و ماندنی در قلب تاریخ آفریدند.

جمیله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دو فرزند بنده به نام عبدالله و اصغر بسطامیان شهید شده‌اند گفت: فرزندم عبدالله همراه پدر خود حاج آقا بسطامیان در جلسات قرآنی حضور به هم می‌رساند. او عاشق تعالیم قرآنی بود و جهت یادگیری آن تصمیم جدی داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: عبدالله در سال ۱۳۵۵ پا به دوره راهنمایی گذاشت و در مدرسه شهید چمران فعلی ادامه تحصیل داد و زمانی که در جبهه حضور داشت پدرشان فوت شد و تا شب هفت در مراسم ماند و بعد از آن راهی جبهه حق علیه باطل شد.

وی ابراز کرد: با وجود علاقه شدیدی که به پدرش داشت بسیار صبورانه با موضوع نبودن پدر و جای خالی آن کنار آمد و فرمان امام خمینی (ره) را بر همه چیز مقدم دانست.

مادر شهیدان بسطامیان تأکید کرد: عبدالله و اصغر هر دو روحیه جهادی داشتند و افرادی مهربان و اجتماعی و از بی‌وفایی و عهدشکنی متنفر و سعی می‌کردند قولی ندهند که از عهده آن بر نیایند، بسیار مذهبی و علاقه‌مند به امور دینی و قرآنی بودند.

بیگدلی اضافه کرد: عبدالله فرزند شهیدم در ۲۴ خرداد ۱۳۶۴ در منطقه‌ای ما بین دزفول و اندیمشک در اثر اصابت موشک دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافتند.

وی ادامه داد: فرزند شهید دیگرم اصغر در چهارم آذر ماه سال ۱۳۴۶ در شهرستان زنجان به دنیا آمد او در کنار تحصیل در مسجد دستغیب واقع در محله دروازه ارک کارهای فرهنگی و عقیدتی انجام می‌داد و در کلاس‌هایی که توسط بسیج برنامه‌ریزی می‌شد شرکت می‌کرد.

مادران شهید بسطامیان تأکید کرد: این شهید بزرگوار از طریق یگان سپاه زنجان به جبهه رفت و در آنجا به‌عنوان غواص مشغول به خدمت شد.

بیگدلی عنوان کرد: شهید اصغر بعد از پنج سال حضور پرثمر در جبهه حق‌ علیه باطل در سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت تیر به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: پیکر هر دو فرزندم در مزار پایین شهدای زنجان در کنار دیگر همرزمان به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان بسطامیان تصریح کرد: شهادت لیاقت می‌خواهد و ایثار و از خودگذشتگی کار مردان خداست که عاشقانه دعوت رهبر را اجابت کردند، در میادین جنگ حضور داشتند و با امکانات کم‌آثاری بی‌نظیر و ماندنی در قلب تاریخ آفریدند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر